نحوه کار دستگاه تزریق پلاستیک

گرانول های پلیمر خشک شده در قیف دستگاه تبدیل به مایع می شوند. پودرها و مستربچ رنگی و دیگر افزودنی های تقویت کننده به گرانول های قرار گرفته در داخل قیف اضافه شده و ترکیب می گردد.

گرانول ها به بشکه تغذیه شده و حرارت می بینند تا تبدیل به مایع و با مواد دیگر ترکیب شوند. بعد از اینکه گرانول ها با هم به خوبی ترکیب شدند، به وسیله پیچ چرخان داخل بشکه به سمت قالب هدایت می شوند. این پیچ به گونه ای طراحی شده است که به میزان لازم و با فشار مناسب به ذوب شدن ماده کمک می کند.

پلاستیک ذوب شده توسط تلمپه به جلو حرکت کرده و از طریق سیستم چرخنده به قالب تزریق و همه فضای خالی قالب را پر می کند. وقتی دمای ترموپلاستیک پایین آمد گرانول ذوب شده به جامد تبدیل می شود، و اینگونه شکل قالب را به خود می گیرد.

در مرحله آخر قالب باز شده و پین های افشانک(پران) قطعه جامد درون قالب را به بیرون هل می دهد. قالب دوباره بسته شده و پروسه برای تزریق قطعه بعدی مجددا تکرار می گردد. انجام این پروسه و مراحل کار چرخه تزریق پلاستیک می تواند از ۱۰ تا ۱۲۰ ثانیه ( بسته به اندازه قطعه ) طول بکشد.

به طول کلی مراحل انجام کار با دستگاه تزریق پلاستیک اینگونه است که البته امکان دارد در برخی ماشین آلات تزریق مراحل متفاوت از این چهار مرحله بوده و دارای مراحل مختلف دیگری نیز باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *